Årets första uteservering

Igår var vi några gamla kollegor som träffades för en fika. Vi gick sedan vidare till en uteservering när cafét stängde. Jag varit lite nedstämd för det känns som jag kommer sitta inne och vara fast i min kropp hela sommaren. Men så behöver det ju inte bli, det måste jag påminna mig själv om. Vi år där, satt och pratade och de andra drack drinkar. Det var jättetrevligt. Jag gick hem när folk runtomkring började röka. Det är obehagligt att sitta bland rök och känna hur bebisen börjar röra sig, som att han tycker det är obehagligt. Åkte hem till min kompis Sandra då som precis gjort slut med sin kille med massa snacks till henne och gjorde henne sällskap.

Vagnen har redan kommit, den skulle inte komma förrän juni men det blev alltså tidigare. Ska hämta ut ena paketet idag och det andra imorgon för de ligger på olika ställen. Renoveringen av min lägenhet som kommer pågå i 5 veckor börjar imorgon så ikväll "flyttar" jag till C tills det är klart. Håller på att plocka bort allt i köket, badrummet och hallen. Fan vad det tar tid även fast man tycker att man inte har så mycket saker.

De senaste dagarna har det varit ett helt otroligt väder! Villen sommarkänsla man har haft. En dag stod det att det var 25 grader på bilens termometer. 

(null)

Kommentera här: