Äntligen tjänstledig och har börjat plugga!

Jag har äntligen börjat skolan! Gick på tjänstledighet 11 augusti och det känns som en otrolig befrielse. Jag har dock hoppat in och jobbat lite de här dagarna för det är kris på jobbet och jag behöver pengarna. Men det är valfritt nu. Jag är inte tvungen att gå dit varje dag mellan 8-17. Jag har längtat efter studentlivet. Skolan jag går på är nyrenoverad och man får sån lust att vara där och sitta och plugga. Precis som det ska vara. Det kommer nog bli en tuff höst/vinter men jag ska klara det! Det är det här jag vill. De här kurserna tar mig mot mitt mål att bli Socionom.
 
Det går jättebra mellan mig och Chris. Vi träffas och sover tillsammans så ofta vi kan. Hittar på saker. Planerar framtiden. Skrattar. Mår bra. Vi träffades den 15 april, 4 månader sedan. De bästa fyra månaderna på hur länge som helst. Jag höll nästan på att förlora hoppet, tänkte att ingen någonsin kommer vilja ha mig. Ingen kommer kunna göra mitt liv bättre på det sätt jag önskar att en partner ska göra. Göra en till en bättre människa. Ta fram ens bästa sidor. Men Chris lyckas med det. Han får mig att känna så jag vill känna för mig själv. Det känns så tryggt att vara två. Vi finns för varandra, hjälper varandra. Han är underbar.
 
Chris är i Norge nu och jag är hemma hos mig och ska snart plugga lite. Somnade sent igår och började jobba 07.00 idag och jobbade sedan till 14.00. Åkte hem till Chris och åt snabbt innan jag cyklade till skolan för att sälja en bok och sedan ha lektion 15.20. Imorgon börjar jag 10.35 och slutar 12.35. Tänkte plugga hela eftermiddagen, både engelska och sociologi. Har också massa mail att svara på och ska hämta pass hos polisen och boka hyrbil på Island. Ska på fest på lördag och måste hitta kläder till en utklädnad. Måste verkligen bocka av saker imorgon så jag slipper känna mig stressad.
 

Kommentera här: